Платник податків-фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси


 

ПОСТАНОВА ВЕРХОВНОГО СУДУ У СКЛАДІ КОЛЕГІЇ СУДДІВ КАСАЦІЙНОГО АДМІНІСТРАТИВНОГО СУДУ ВІД 21 ЧЕРВНЯ 2023 РОКУ ПО СПРАВІ № 160/13606/20

Фізична особа звернулась до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
В обґрунтування позовних вимог громадянин посилався на те, що всі оскаржувані акти індивідуальної дії прийнято в один день - 28 лютого 2019 року, хоча мали бути прийняті до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком), тобто названі податкові повідомлення-рішення прийнято з порушенням процедури. Також платник вказував на неналежне вручення податкових повідомлень-рішень з огляду на невідповідність податкової адреси, зазначеної в оскаржуваних рішеннях, адресі реєстрації позивача.
Дніпропетровський окружний адміністративний суд рішенням від 16 березня 2021 року в задоволенні позову відмовив повністю.
Третій апеляційний адміністративний суд постановою від 01 липня 2021 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.
Верховний Суд:
Щодо доводів платника про неналежне вручення розглядуваних актів індивідуальної як підстави для задоволення позовних вимог, то судами з`ясовано, що податкові повідомлення-рішення скеровано відповідачем за адресою позивача.
Зазначена адреса відповідає даним Інформаційної системи «Податковий блок» та відомостям Державного реєстру фізичних осіб.
Згідно з пунктами 42.1, 42.2 статті 42 ПК України податкові повідомлення-рішення, податкові вимоги або інші документи, адресовані контролюючим органом платнику податків, повинні бути складені у письмовій формі, відповідним чином підписані та у випадках, передбачених законодавством, завірені печаткою такого контролюючого органу.
Документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Пунктом 58.3 статті 58 ПК України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її представникові, надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення або у порядку, визначеному пунктом 42.4 статті 42 цього Кодексу.
Згідно з пунктом 45.1 статті 45 ПК України податковою адресою платника податків-фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі.
Платник податків-фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.
Відповідно до пункту 70.7 статті 70 ПК України фізичні особи-платники податків зобов`язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до облікової картки або повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання відповідної заяви за формою та у порядку, визначеними центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
До облікової картки фізичної особи-платника податків та повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) вноситься, зокрема, інформація про місце проживання (підпункт 70.2.4 пункту 70.4 статті 70 ПК України).
Як зазначив Верховний Суд у постанові від 04 червня 2020 року у справі № 826/11455/15, невиконання платником податків обов`язку щодо повідомлення контролюючого органу про зміну податкової адреси позбавляє його можливості посилатися у спорі з контролюючим органом, що документи, правомірності яких стосується спір, не були йому вручені, якщо буде встановлено, що документи були направлені в установленому законом порядку на його податкову адресу, навіть у випадку повернення цих документів підприємством поштового зв`язку через неможливість їх вручення. Однак, цей наслідок не може бути поширений на випадок, коли контролюючий орган володіє достовірною інформацією про зміну платником місця проживання.
Доказів інформування громадянином контролюючий орган про зміну своїх персональних даних позивачем не представлено.
Верховний Суд рішення судів попередніх інстанцій залишив без змін.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що є "офіційною електронною адресою"

Про обов'язок доказування у спорах проти податкових органів

11 цікавих рішень 2023 року Верховного Суду щодо відшкодування витрат на правничу допомогу