Неподання або несвоєчасне подання до контролюючого органу документів при здійсненні податкового контролю має наслідком застосування до платника податків відповідальності у вигляді штрафу


Постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 19 квітня 2023 року по справі №360/2657/20
58. Абзацом першим пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.
59. Пунктом 121.1 статті 121 Податкового кодексу України передбачено, що незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.
60. Отже, після початку проведення перевірки у позивача виникає обов`язок надання контролюючому органу інформації та її документального підтвердження з питань в межах предмету перевірки. При цьому неподання або несвоєчасне подання до контролюючого органу документів при здійсненні податкового контролю має наслідком застосування до платника податків відповідальності у вигляді штрафу.
61. Указана позиція викладена у постанові Верховного Суду від 17.07.2019 у справі №0840/3758/18
62. Актом про ненадання документів від 21.02.2020 зареєстрований 24.02.2020 №153/12-32-05-05/ НОМЕР_1 встановлено, що під час проведення фактичної перевірки АЗС (за місцем діяльності ФОП ОСОБА_1 не були надані документи, а саме: журнал обліку надходження нафтопродуктів на АЗС за формою 13-НП,змінний звіт оператора АЗС за формою 17-НП, товарно-транспортні накладні та видаткові накладні на ПММ.
63. З урахуванням обставин справи, що встановлені судами попередніх інстанцій та про які зазначено вище, а саме ненадання посадовим (службовим) особам контролюючих органів документів, що належать або пов`язані з предметом перевірки, зазначених у акті (журнал обліку надходження нафтопродуктів на АЗС за формою 13-НП, змінний звіт оператора АЗС за формою 17-НП, товарно-транспортні накладні та видаткові накладні на ПММ), а також за умови відсутності заперечень від позивача при проведенні перевірки, Верховий Суд погоджується із висновками податкового органу про те, що порушення позивачем вимог статті 85 Податкового кодексу України знайшло своє підтвердження під час розгляду і вирішення справи.
64. Ураховуючи викладене, рішення суду першої та апеляційної інстанції підлягають скасуванню у частині задоволення позовних вимог про скасування податкового повідомлення-рішення від 07.04.2020 № 00000650505, та у цій частині слід відмовити у задоволені позовних вимог. У іншій частині постанову апеляційного суду слід залишити без змін.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Що є "офіційною електронною адресою"

Про обов'язок доказування у спорах проти податкових органів

11 цікавих рішень 2023 року Верховного Суду щодо відшкодування витрат на правничу допомогу